یک فروشنده ی پرانرژِی

چگونه یک فروش پرانرژی و موفق داشته باشیم؟

0 639

چند سال قبل با اتوبوس مسافرت می کردم که ناگهان اتوبوس خراب شد و ایستاد، چون شب بود راننده برای اینکه ماشین های پشت سری متوجه وجود اتوبوس شوند با جمع آوری مقداری خورده چوب و آتش زدن آنها شعله ای روشن کرد، اما آن شعله چند دقیقه ای بیشتر دوام نیاورد باز مسافران در اطراف به جستجو پرداختند و مقداری پارچه کهنه و پلاستیک گیر آوردند اما شعله حاصل از اینها هم دوامی نداشت، به شعله ای نیاز بود که حد اقل چهار ساعت دوام داشته باشد.

شعله لاستیک سواری : به همین دلیل باجستجوی مجدد در آن تاریکی یک لاستیک سواری پیدا کردند و روی حرارت قرار دادند، لاستیک پس از چند دقیقه شعله ور شد و تا ساعتها می سوخت و جواب نیاز راننده را داد.

 

حتما فکر میکنید این موضوع چه ربطی به فروش دارد ؟

عرض میکنم :

دوستان عزیز برای بوجود آوردن شعله به سه چیز نیاز داریم :

یک – مواد سوختنی و قابل اشتعال.

دو- حرارت مناسب.

سه – اکسیژن.

و هر چه مواد سوختنی بزرگتر باشد به حرارت بیشتری نیاز است تا شعله ور شود.

در اینجا بسته به نیاز مورد مصرف شعله، اینکه شعله را به چه مقدار و برای چه مدت نیاز داریم، ماده سوختنی و قابل اشتعال را  انتخاب می کنیم.

به عنوان مثال : اگر راننده اتوبوس شعله را جهت گرم کردن کتری آب می خواست، شعله یه پیک نیک هم کافی بود و برای مشتعل کردن شعله پیک نیک، حرارت یه کبریت و یا فندک آنرا شعله ور میکرد.

خلاصه اینکه فرد خواستار شعله می داند که شعله مورد نظر برای چه مدت و چه فایده ای باید داشته باشد و چه بهبودی را از آن انتظار دارد که برایش ایجاد کند و بسته به آن فایده و بهبود، مواد سوختنی و حرارت ایجاد می کند.

 

ارتباط داستان فوق با فروش:

در فرآیند فروش، محصول و یا خدمات همان ماده قابل اشتعال است. انرژی فروشنده حرارت مورد نیاز جهت شعله ور شدن جریان فروش است. و آن فایده و بهبودی که در زندگی خریدار با خرید این محصول ایجاد می شود شعله حاصل از این فروش است.

امیدوارم توانسته باشم منظورم را به شما فروشنده عزیز انتقال دهم. اینکه فروشنده باید انرژی و حرارت (هیجان) مناسب داشته باشد که محصول و یا خدمات و مشتری با هم شعله ور شوند. در این صورت مشتری متوجه نتیجه و فایده حاصل از خرید محصول می شود و فروش اتفاق می افتد.

کلمه مناسب در اینجا به این معنی است که هیجان و انرژی باید در خور محصول، کیفیت، قیمت و در آخر در خور نتیجه و فایده حاصل از خرید آن باشد.

 

انرژی و حرارت مناسب :

حرارتی که برای شعله ور کردن لاستیک کامیون بکار می بریم را چنانچه برای روشن کردن پیک نیک بکار ببریم کل پیک نیک را به آتش می کشد و برعکس حرارتی که برای روشن کردن پیک نیک استفاده می کنیم لاستیک کامیون را شعله ور نمی کند.

 

انرژی در فروش :

بنابراین فروشنده حرفه ای همیشه از انرژی فراوانی برخوردار است و در زمانهای مناسب به اندازه کافی از آن استفاده می کند .

به عنوان مثال :

انرژی موجود در مجالس شادی کاملا با انرژی مجالس ترحیم متفاوت است.

و یا مقدار انرژی که برای فروش یک ملک نیاز است برای فروش یک شیشه زیتون نیاز نیست.

 

جنس فروش چیست؟

امیدوارم متوجه این موضوع شده باشیم که جنس فروش از انرژی است و هر فروشنده ای به اندازه ای موفق می شود فروش انجام دهد و به رویاهایش دست پیدا کند که از این معجون کار ساز و کمیاب به مقدار کافی داشته باشد و بتواند آنرا مدیریت کند.

مانند فروشندگان پرانرژی عمل کنیم تا پر انرژی باشیم :

 

یک – صبح خود را با ورزش و پیاده روی و یا تکرارجملات تاکیدی و مثبت شروع کنیم

مثلا با قدرت و بلند تکرار کنیم : من قوی ترین سرباز خدا هستم.

 

دو – روز خود را هدفمند شروع کنیم

باین صورت که لیستی از کارهایی را که  در طول روز تصمیم به انجام داریم از جمله فروش خود را بنویسیم و با انجام شدن هر یک از آنها که تیک می خورد حس خوبی در ما ایجاد می شود وانرژی و انگیزه را بالا میبرد. بدیهی است که اهداف این لیست باید با اهداف بلند مدت ما همخوانی داشته باشد.

 

سه –تغییر وضعییت فیزیکی و ادای آدمهای با انرژی را در آوردن!

چنانچه مثل آدمهای پرانرژی و بانشاط حرکت کنیم و حرف بزنیم احساس نشاط بهمون دست میدهد و مغز خودش را با جسم ما همآهنگ میکند و بطور نسبی انرژی بیشتری داریم.

 

چهار-  از افراد منفی نگر دوری کنیم

چون آنها همیشه در حال انتقاد کردن و غر زدن هستند، افکارشان باعث میشود ما هم در گیر مسائل منفی شویم و سطح انرژیمان پایین می آید.

 

پنج – سپاسگزار باشیم

هر زمان که سطح انرژی پایینی داشتیم بهتر است  در زندگی بابت چیزهایی که از خداوند سپاسگزاریم لیست بلندی تهیه کنیم.

 

شش – خودمان را دوست داشته باشیم.

هفت – تحت هیچ شرایطی غر نزنیم.

هشت – علاوه بر خود حافظ منافع مشتریان هم باشیم.

نه – مثبت نگری را فراموش نکنیم.

ده – خنده رویی و لبخند باعث ایجاد انرژی و جو مثبت فروش می شود.

 

با رعایت موارد فوق دارای شخصیتی جذاب و دوست داشتنی می شویم که باعث جذب مشتریان و فروش بیشتر می شود.

 

مرسی از دقت و توجه شما

سید محمد مصطفوی

 

 

این مقاله را از دست ندهید فروش در یک کلام

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.