۵ دقیقه تمرین روزانه برای اعتماد به نفس

1 233

قانون طلایی این است که : (( پیرامون هر چیزی که تمرین می کنید، همان خواهید شد ))  و تنها فقط ۴ مورد وجود دارد که باید تمرین کنید تا مبدل به یک شخص با اعتماد به نفس شوید.

  1. مثل افراد با اعتماد به نفس کامل، صحبت کنید.
  2. تصاویر مثبت و بزرگ را در ذهن خود مجسم کنید.
  3. وضعیت بدن خود را در حالت اعتماد به نفس کامل قرار دهید.
  4. در طی روز حداقل یک ریسک بکنید.

 

هرچه بیشتر موارد بالا را تمرین بکنید، اعتماد به نفس بیشتری به دست می آورید. با وضعیت های جدید – به طور ناخودآگاه – با اعتماد به نفس روبرو خواهید شد. حال، به جای شک، خود را باور کنید.

فقط ۵ دقیقه تمرین در روز به شما کمک خواهد کرد تا عادت اعتماد به نفس را در خود به وجود آورید. چیزهایی که نیاز دارید؛ یک تکه کاغذ برای یادداشت، یک آینه و ۵ دقیقه از ۱۴۴۰ دقیقه از روز است که این تمرین را انجام دهید.

 

 

دقیقه ی اول: فیلم های روشن موفقیت

در این یک دقیقه، فیلم های موفقیت هایی را که داشته اید را در ذهن خود مرور کنید. شما می توانید از هر موفقیتی که در گذشته  به دست آورده اید و یا تجارب موفقیت آمیز در آینده را دنبال کنید. فقط به خاطر داشته باشید که در تجدید خاطرات موفقیت آمیز خود از رنگ های روشن، تصاویر بزرگ، شفاف و متحرک استفاده کنید.

 

 

دقیقه ی دوم: آینه.

  • جلوی یک آینه بایستید و چشم های خود را ببندید.
  • به شخصی که عاشق شماست و شما را بسیار دوست دارد فکر کنید و تصور کنید و تصور کنید که از چشمان او به خود می نگرید.
  • اکنون چشم هایتان را باز کنید و به آینه بنگرید و خود را از چشمان شخصی ببینید که واقعا شما را دوست دارد.

 

 

دقیقه ی سوم: از خودتان تعریف کنید.

به آینه نگاه کنید و با صدای درونی به طور مداوم از خود تعریف کنید تا دقیقه ی سوم تمام شود. ممکن است این کار برای شما مشکل باشد امام مهم است که آن را حتما انجام دهید. به خاطر داشته باشید که شما در حال عوض کردن مسیر انرژی خود در جهت کسب اعتماد به نفس هستید.

 

 

 

دقیقه چهارم: کلید اعتماد به نفس را فشار دهید.

  • به زمانی باز گردید که واقعا با اعتماد به نفس عمل کرده اید. آنچه را که آن زمان می دیدید و آنچه را که می شنیدید و احساس خوبی را که داشتید تصور کنید. اگر نمی توانید آن زمان را به یاد بیاورید تصور کنید که اگر اعتماد به نفس کامل داشتید، زندگی شما چقدر بهتر می شد.
  • همینطور که این خاطرات موفقیت آمیز را مرور می کنید رنگ ها را روشن تر و پرمایه تر، صداها را بلندتر و احساسات خود را قوی تر کنید.
  • وقتی که این احساسات خوب را حس می کنید، انگشت شست یک دست و انگشت میانی همان دست را به هم فشار دهید.
  • هنگامی که این دو انگشت را به هم فشار می دهید به وضعیت خود در ۲۴ ساعت آینده فکر کنید. چیزهایی را تجسم کنید که بدون نقص و مطابق میل شما هستند. به احساس خوب خود در این تجسم دقت کنید.

 

 

دقیقه ی پنجم: اعتماد به نفس کامل

  1. این یک دقیقه را صرف نوشتن فعالیت هایی کنید که در طی انجام این تمرین به شما الهام شده است.
  2. حداقل یکی از فعالیت های الهام شده را که به نظر ریسک میرسد انتخاب کنید و در ۲۴ ساعت آینده انجام دهید.

 

هرگاه خود را مشغول انجام تمرینات روزانه ی ۵ دقیقه ای اعتماد به نفس می کنید متوجه خواهید شد که خودباوری و احساس آرامش درونی شما افزایش یافته است. بر خلاف ورزشی که شما در سالن ورزش انجام می دهید، در بین این تمرینات نیاز به بازیابی و تجدید انرژی نخواهید داشت. هرچه بیشتر تمرین کنید بیشتر به آنچه که می خواهید می رسید.

<<کتاب اعتماد به نفس سریع نوشته ی پل مکنا>>

 

 

1 نظر
  1. حسین اشراقی می گوید

    خیلی جالب بود. ممنون

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.