۵ اصل مهم در بازاریابی تلفنی

1 432

 

 

فروش تلفنی یا بازاریابی تلفنی، پیشنهاد خوبی است برای کسانی که سرمایه ندارند، اما به دنبال کاری پردرآمد هستند. بسیاری از مؤسسات یا تولیدکننده‌ها نیاز به بازاریاب تلفنی دارند. اما معمولاً آن‌ها از بازاریابان تلفنی خود راضی نیستند. زیرا بازاریابی تلفنی، تکنیک‌های خاص خودش را دارد که افراد یا از آن بی‌اطلاع هستند یا به آن اهمیت نمی‌دهند. اگر شما می‌خواهید یک بازاریاب تلفنی حرفه‌ای باشید، این ۵ نکته را رعایت کنید.

 

 

۱-پوشش مناسب

تعجب نکنید! درست است که بازاریابی شما تلفنی است و کسی شما را نمی‌بیند. اما نوع پوشش و ظاهر شما روی شخصیت و اعتمادبه‌نفستان تأثیر می‌گزارد. به‌طور مثال: من تصمیم داشتم که یک فایل صوتی چنددقیقه‌ای را در منزلم تهیه کنم. با لباس راحتی شروع به صحبت کردم و آن را ضبط کردم. پس از اتمام کار، آن را گوش دادم و از نتیجه راضی نبودم. دوباره سخنان خود را ضبط کردم اما این بار لباس رسمی پوشیدم و شروع به صحبت کردم. این دفعه صدایم پر از اعتمادبه‌نفس بود و قدرت و تأثیرش بیشتر شد. پس پوشش خود را در بازاریابی تلفنی دست‌کم نگیرید. اگر می خواهید با اعتماد به نفس بیشتر صحبت کنید باید تمرین های مربوط به اعتماد به نفس را انجام دهید.

 

 

۲-صحبت در حالت ایستاده

زمانی که بازاریابی تلفنی انجام می‌دهید، ممکن است یک مورد یا جمله را تا پایان مکالمه چندین بار تکرار کنید. در این حالت اگر نشسته صحبت کنید از انگیزه و انرژی‌تان کم می‌شود و شما را خسته می‌کند. اما اگر این کار را ایستاده انجام بدهید و حتی گاهی قدم بزنید، انگیزه و قدرت شما زیاد می‌شود. برای اینکه هیجان خود را زیاد کنید و تأثیر حرف‌هایتان را در مشتری بالا ببرید و به فروش نزدیک‌تر شوید، این احساس را در خود ایجاد کنید که برای دفعهٔ اول است که این جملات را به کار می‌برید و این اولین مکالمهٔ شماست.

 

 

۳-تکنیک آینه

همیشه یک آینه روی میز خود داشته باشید و بعضی مواقع در هنگام صحبت کردن به آن نگاه کنید. با تماشای خودتان در آینه، متوجه لبخند، حالت چهره و زبان بدن خود می‌شوید. زیرا تمام این‌ها می‌تواند، انرژی مثبت یا منفی شما را به مشتری انتقال دهد و روی فروش محصول به مشتری تأثیر بگزارد.

 

 

۴-ضبط مکالمه

سعی کنید تمام مکالمات خود را ضبط کنید و بعداً در حضور دیگران یا به‌تنهایی به آن گوش دهید. با این کار متوجه اشکالات خود در هنگام صحبت با مشتری می‌شوید. به‌عنوان‌مثال ممکن است، واژه یا کلمه‌ای را زیاد به کار می‌برید و متوجه آن نیستید و با گوش دادن به مکالمهٔ ضبط‌شدهٔ خود، به آن پی می‌برید. برای پیدا کردن جایگزین‌های مناسب برای واژهای تکراری به سایت واژه‌یابvajehyab.com مراجعه کنید.

 

 

۵-استفاده از نام مشتری

به کار بردن واژهٔ ((شما)) و یا اسم مشتری باعث برقراری ارتباط مؤثر و دوستانه با مشتری می‌شود. این کار تأثیر زیادی در فروش شما دارد.

 

شاد باشید. سید محمد مصطفوی

 

 

 

1 نظر
  1. رهگذر می گوید

    عاااااااالی بود. چه جالب مخصوصا اهمیت پوشش و آینه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.