خلاقیت در فروش

0 337

خلاقیت در فروش

 

 

داستان فیل

مدیر یک سیرک فیلی را با طناب باریکی  به درخت بسته بود . بچه ای به او گفت: فیل به این بزرگی را با این طناب ضعیف بسته اید ممکن است با یک تکان آنرا پاره کند و فرار کند، مدیر سیرک گفت : چنین اتفاقی نمی افتد، چون این فیل زمانی که بچه بود با طناب قوی تری بسته شده بود که هرچه سعی کرد نتوانست آنرا پاره کند، بنابراین شرایط خودش را پذیرفت و به این وضع عادت کرد و دیگر هیچوقت تلاشی برای نجات خود نکرد. و امروز هم که فیل بزرگی شده است با طناب ضعیف تری بسته می شود و تلاشی برای نجات خود نمی کند.

مثال فیل مثال بسیاری از افراد و فروشندگان است که در گیر باورها و عادت های قدیمی خود شده اند و می خواهند با همان روش های سنتی و قدیمی بفروشند و با رقبای خود که تکنیک های بروز فروشندگی را یاد گرفته اند رقابت کنند و یا از روی دست دیگران الگو بگیرند، باین ترتیب همیشه از دیگران عقب می مانند.

 

روش بیست جوابی

یکی از بهترین راه ها برای راه اندازی مغز و ایجاد خلاقیت و ایده پردازی بیست جوابی است که می تواند درآمد هر فروشنده ای را حداقل تا دو برابر افزایش دهد.

برای اینکار صفحه کاغذی برمی داریم  و مشکل اصلی خود را به صورت سوال بر روی آن می نویسیم.

برای مثال :

چه کار کنم که امروز فروشم از فروش روز قبل بیشتر شود ؟

چگونه می توانم امسال یا این ماه فروشم را دوبرابر کنم ؟

چگونه می توانم نرخ تبدیلم را بالاتر ببرم، به این معنی که نسبت فروش هایم را به نسبت تعداد مراجعانم افزایش دهم ؟

چگونه به کسانی که تا امروز مشتری من نبوده اند بفروشم ؟

چگونه نقدینگی خود را افزایش دهم ؟

سپس برای هر سوال بیست جواب می دهیم . هر فروشنده ای این کار را سه روز انجام دهد اینقدر ایده های خلاقانه و نو به ذهنش می رسد که هرگز وقت کافی برای اجرا و انجام آن نخواهد داشت.

اگر شمای فروشنده از این روش استفاده کنید، در زمان کمی شما یکی از خلاق ترین فروشنده ها و در نتیجه یکی از پر درآمدترین فروشنده ها در کارتان تبدیل خواهید شد.

 

شکوفه های گیلاس

فروشنده ی املاک  خانواده ای را جهت بازدید از  یک خانه ای آن ها را به آنجا برد، در حیاط این خانه شکوفه های گیلاس خود نمایی می کردند، همسر این مرد خریدار که از دیدن شکوفه های گیلاس خیلی خوشش آمده بود، احساسات خود را بروز داد و داد زد که چه شکوفه های خوشگلی. فروشنده حرفه ای داستان ما که خلاق و تیز حس بود از این احساسات خانم استفاده کرد و ملک مورد نظر را فروخت، حتما می پرسید چه طوری آخه!؟ به این صورت که  خریدار هر قسمتی از خانه را که بازدید می کردند فروشنده از همانجا به شکوفه های گیلاس اشاره می کرد و آن را به خانم نشان می داد.

خریدار از رنگ کاشی حمام انتقاد می کرد، فروشنده می گفت : در عوض از پنجره حمام می توانید شکوفه های گیلاس را تماشا کنید.

از کابینت آشپزخانه ایراد گرفتند، فروشنده جواب داد : آشپزخانه مشرف بر شکوفه های گیلاس است.

با کوچک بودن سرویس بهداشتی مشکل داشتند، فروشنده توضیح داد : سرویس بهداشتی طوری ساخته شده است که از اینجا شکوفه های گیلاس کاملا مشاهده می شود.

و از آنجائیکه در انتخاب منزل مسکونی خانم خانه حرف آخر را میزند، نه نه اشتباه شد حرف آخر را مرد خانه که معمولا رئیس خانه است می زند و می گوید چشششم!! این فروشنده خلاق داستان ما مرتب ذهن مشتری را از مشکلات احتمالی به شکوفه های گیلاس که مورد علاقه مشتری بود سوق می داد، در آخر فروش انجام شد.

 نکته مهم و نتیجه : در هنگام فروش تاکید مکرر بر آن چیزی که برای مشتری ارزش دارد به احتمال قوی کارساز است و در اکثر مواقع به فروش ختم می شود.

6 راهکاری که انگیزه را بالا می برد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.