فروش در اینستاگرام

0 311

فروش در اینستاگرام

اینستاگرام محبوب ترین شبکه اجتماعی در ایران است. حدود ۳۰ درصد از جمعیت ایران در اینستاگرام فعالیت دارند.پس فروش در اینستاگرام خیلی هم سخت نیست. چرا؟ چون کاربران ایرانی حدود ۶ ساعت از شبانه روز را در اینستاگرام فعال هستند! و شما می توانید با قرار دادن پست های مناسب در پروفایل خود، محصولات خود را معرفی کنید. در ادامه نحوه ی پست گذاری صحیح در اینستاگرام را توضیح می دهم.

تحقیقات صورت گرفته روی اینستاگرام نشان می دهد که کاربران برندهای تجاری را دنبال می کنند تا محصولات آن ها را ببینند. از تراکتور گرفته تا دوربین عکاسی. بنابراین عکس محصولات خود را در پروفایل بیزنسی خود قرار دهید و به کاربران یادآوری کنید که شما محصولاتی برای فروش دارید. اما تنها با قرار دادن عکس نمی توانید به فروش در اینستاگرام دست پیدا کنید. این کار نیازمند یک سری کارهای مقدماتی می باشد که در ادامه توضیح می دهیم.

 

کاربران اینستاگرام

اینستاگرام در ایران چیزی حدود ۲۴ میلیون کاربر دارد. کاربران اینستاگرام روزانه هزاران پست و استوری منتشر می کنند و توسط میلیون ها نفر دیده می شود. پس شما به راحتی می توانید برند خودتان و محصولاتتان را در اینستاگرام به دیگران معرفی کنید و از آن ها بخواهید که از شما خرید کنند.

فروش در اینستاگرامhttp://setarehforoosh.com

تبدیل صفحه اینستاگرام به حالت بیزنسی

قبلا از هر کاری لطفا صفحه خود را به حالت بیزنسی تبدیل کنید. برای این کار نیاز به حساب کاربری در فیس بوک دارید. با این کار شما می توانید آمار خوبی از رفتار کاربران خود به دست آورید. متوجه می شوید که چه پست هایی بیشتر دیده شده است. کاربران چه ساعت ها و چه روزهایی بیشتر در اینستاگرام فعال هستند. چه نوع محتوایی را بیشتر با آن ارتباط برقرار کرده اند. و… . در این صورت می توانید بهترین محتوا را با توجه به فعالیتتان در اینستاگرام منتشر کنید. و از همه مهتر کاربران شما می توانند از طریق ایمیل یا تلفن با شما ارتباط برقرار کنند.

فروش در اینستاگرامhttp://setarehforoosh.com

پروفایل حرفه ای در اینستاگرام

برای افزایش فروش در اینستاگرام و همچنین افزایش جلب اعتماد مشتری باید پروفایل خود را کامل کنید. نام کاربری شما با توجه به نوع کارتان یا اسم خودتان باشد یا کسب و کارتان. از استفاده از حروف و اعداد بی ربط به هم در نام کاربریتان بپرهیزید. خلاق باشید و سعی کنید نام کاربریتان کوتاه باشد. عکس لوگو یا محصول خودتان را به عنوان عکس پروفایل قرار دهید. عکس پروفایل یکی از مهم ترین قسمت های پروفایل شماست. اگر کاربری پست شما یا عکس پروفایل شما را ببیند باید سریع تشخیص بدهد که این ، مربوط به شماست. لینک وب سایت یا تلگرام یا هر شبکه اجتماعی دیگر خودتان را نیز در بیو پیج قرار دهید. و در بیو توضیح دهید که شما دقیقا چه کاری انجام می دهید. بیو شما باید نشان دهنده برند و کسب و کار شما باشد.

 

انتشار پست جهت فروش محصولات در اینستاگرام

در کل دنیا روزانه حدود ۱۰۰ میلیون پست منتشر می شود که شامل عکس و فیلم است. پس عکس و فیلم های شما باید آن قدر جذاب باشد تا در بین این همه پست دیده شود. پست های خود را دسته بندی کنید و بر اساس زمانی که از تحلیل پیج خود به دست آورده اید آن را منتشر کنید. سایز مناسب پست ها در اینستاگرام ۱۰۸۰*۱۰۸۰ پیکسل است.

موضوعات محتوایی مختلفی داشته باشید. مثل:

جملات انگیزشی: هر شب یک جمله انگیزشی و مثبت منتشر کنید.

پست آموزشی: در رابطه با محصول خود یک آموزش قرار دهید. به عنوان مثال اگر شما فروشنده ی کفش هستید به کاربران توصیه کنید که این کفش ها را به این صورت خاص تمیز نگه دارند تا دیرتر آسیب ببیند.

ریپست: کارمندان یا مشتری هایتان که در رابطه با محصولات شما یا خودتان پستی گذاشته اند. آن ها را ریپست کنید. به شدت در جلب اعتماد مشتری تاثیر دارد.

روزهای بین المللی: مثلا روز جهانی چپ دست ها! از آن یک محتوای طنز درست کنید و پست کنید.

کپشن

کپشن ها بسیار مهم هستند. کپشن ها شامل ۲۲۰۰ کلمه است. شما در کپشن این فرصت را دارید تا در مورد محتوای خود بیشتر توضیح دهید. به عنوان مثال می توانید از داستان استفاده کنید. پرسش و پاسخ انجام بدهید. محصول و خدمات خود را معرفی کنید. فراموش نکنید هدف شما از انجام همه ی این کارها یک چیز است: فروش در اینستاگرام!

هشتگ

هشتگ های مناسب کسب و کار خودتان را پیدا کنید. از آن ها به درستی استفاده کنید. استفاده از هشتگ های بی ربط به پیج شما تاثیر منفی دارد از آن ها استفاده نکنید. تحقیق کنید و از هشتگ های ترند مرتبط با کسب و کارتان استفاده کنید.

کامنت

حتما جواب کاربران را در زیر پست ها بدهید. این کار اعتماد آن ها را جلب می کند و شما را دوست خواهند داشت. همچنین در افزایش نرخ تعامل پیج شما تاثیر گذار است.

استوری

در استوری پشت صحنه ی کسب و کارتان، داستان های مشتری، رضایت مشتری از محصولات و خدمات شما  و بعد انسانی کسب و کارتان را نشان دهید. ا ز ایموجی گیفت استیکر و رنگ های جذاب و مهم تر از همه هشتگ و لوکیشن در استوری استفاده کنید.

شما با تحلیل داده های اینستاگرام باید پی ببرید که چند پست در روز برای شما مناسب است. و همچنین ساعت های طلایی انتشار پست را پیدا کنید.  با انجام کارهای بالا شما یک محتوای خوب و مناسب با کسب و کارتان خواهید داشت. سعی کنید خلاقیت داشته باشید.( شما برای افزایش خلاقت خود می توانید کتاب رایگان خلاقیت در فروش تا خلق ثروت را دانلود کنید) چه در فروش در اینستاگرام چه در معرفی محصول در آن.

فروش در اینستاگرام/setarehforoosh.com

فروش در اینستاگرام(پول سازی با اینستاگرام )

اینستاگرام نیز مانند هر شبکه ی اجتماعی دیگری از دور خارج می شود. پس شما کار مهمی که شما در اینستاگرام باید انجام دهید دریافت شماره موبایل یا ایمیل فالوورها و کاربرانتان است. تا بتوانید بعد از اینستاگرام هم با آن ها در ارتباط باشید و مشتریان بالقوه و بالفعل خود را از دست ندهید.

اما قبل از همه ی این ها شما باید فروشنده باشید. مهارت های فروش و فروشندگی را بدانید. وگرنه هیچ کدام از این ها به شما کمک نخواهند کرد. اگر ندانید که چطور با مشتری برخورد کنید. چطور مشتری را تبدیل به مشتری وفادار کنید. چطور از پس اعتراضات مشتری بربیایید. با افزایش مهارت های خود در فروشندگی چه در دنیای واقعی چه در صفحات مجازی فروش خود را افزایش دهید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.