B فایو مثبت!

0 684

سلام دوستان. سید محمد مصطفوی هستم مدرس فروش حرفه ای و مهارت های فروش. می خواهم در مورد ۵ *ب* مثبت و مهم (B فایو مثبت)  در فروش با شما صحبت کنم که متاسفانه اغلب فروشندگان آن را نادیده می گیرند.

 

 

۱-بر تعداد مشتریان خود بیافزایید:

به این فکر کنید که چگونه می توانید مشتریان خود را افزایش دهید.

  • از مشتریان خود درخواست کنید نام سه نفر از افرادی را که به کالا یا خدمات شما نیاز دارند به شما معرفی کنند.
  • در قبال هر سه نفری که معرفی می کنند تخفیف n درصدی به آنها بدهید یا در زمان خرید یک اشانتیون برای آنها در نظر بگیرید.

شما به عنوان یک فروشنده ی حرفه ای چه راهکاری برای افزایش تعداد مشتریان خود دارید؟

 

 

۲-به مشتریان فعلی خود اهمیت بیشتری بدهید و بیشتر بفروشید:

بسیاری از فروشندگان عزیز به مشتریان خود اهمیت زیادی نمی دهند. به قول یکی از بزرگان، مشتری، در عقد شما که نیست هیچ! عقد موقت یا نامزدتان هم نیست! چنانچه با کمترین بی توجهی یا کمبود احترام از طرف شما به عنوان فروشنده مواجه شوند به سرعت شما را رها کرده و به سمت رقیبتان می روند.

 

۳-با فروش جانبی، سود و فروش خود را افزایش دهید:

به طور مثال چنانچه شما فروشنده ی موبایل هستید می توانید کاور، کیف، هندزفری و … را به مشتری پیشنهاد دهید. فردی برای خرید یک قرص مسکن به فروشگاه بزرگی مراجعه کرد و با یک قلاب ماهیگیری، باطری، چادر مسافرتی و لوازم تفریحی فروشگاه را  ترک کرد! این در صورتی اتفاق می افتد که فروشنده با مشتری ارتباط برقرار می کند و به عنوان کمک به مشتری پیشنهاد های هیجانی به او می دهد. البته قابل ذکر است که قرار نیست به هر مشتری چنین پیشنهادهایی بدهید و چنین فروشی داشته باشید. اما از آنجاییکه در کار خود مداومت و شجاعت دارید و پیشنهاد های خوب و هیجانی به مشتری ارائه می دهید مطمئن باشید این اتفاق برای شما هم می افتد.

 

 

۴-با کم کردن فاصله ی زمانی فروش به هر مشتری، فروش و سود خود را بالا ببرید:

فرض کنید شما مدیر یک کارواش هستید و مشتریانی دارید که هر سه ماه یکبار برای سرویس اتومبیل خود به شما مراجعه می کنند. در این صورت وظیفه ی شما این است که ۸۰ روز بعد از مراجعه ی مشتری، به او یادآوری کنید که زمان سرویس اتومبیل شما فرا رسیده است و در زمان مراجعه ی مشتری، خدمات دیگری هم به ایشان ارائه دهید. لازم است به شما بگویم که این دستورالعمل برای هر کسب و کار دیگری نیز کارساز است.

 

 

۵-با تکرار فروش های کوچک به فروش های زیادی دست پیدا کنید:

فروش، حتی با حجم کم و مبلغ کم باعث فروش بعدی شما می شود. چنانچه در فروشگاهی، فروشنده هستید اگر موفق به فروش به یک مشتری شوید، مشتری های دیگر نیز ترغیب به خرید از شما می شوند یا به عبارتی جو خرید آنها را می گیرد! اما در صورتی که مشتری اول به هر دلیلی از شما خرید نکرد، مشتری هایی که این موضوع را ببینند از خرید دلسرد می شوند و شما را ترک می کنند. بنابراین راهکار در این است که با قصد کمک به مشتری که مجبور نشود و وقت زیادی را برای خرید خود صرف کند پیشنهاد های جذاب تری را به او ارائه کنید.

 

در آخر باید بگویم که توجه داشته باشید که امروز، مشتری نوازی جای مشتری مداری را گرفته است.

 

 

با آرزوی موفقیت هرچه بیشتر شما عزیزان فروشنده

سید محمد مصطفوی

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.